Gå til hovedindhold

Havekatalog fokuserer på wellness i det grønne

Det nye Have og Park katalog fra Texas henvender sig til både private haveejere og professionelle brugere.


I en tid med stress og fokus på motion kan det være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed. Men ofte er mulighederne for fred og ro slet ikke så langt væk. Det kan nemlig være både afstressende og sundt at bruge sin tid på havearbejde. Og efterfølgende kan udbyttet høstes, når haven står i fuldt flor med masser af sanseindtryk. Men det kræver selvfølgelig planlægning og de rette redskaber, forlyder det fra Texas A/S, som for nylig har udsendt et helt nyt illustreret katalog på 84 sider. Tidligere har virksomheden holdt maskiner til private og professionelle skarpt adskilt, men i erkendelse af, at mange private ofte køber større produkter, har man denne gang valgt at udgive et fælleskatalog, som dækker både have og park.

Ergonomi og brugervenlighed
Kataloget er det største katalog, som Texas nogensinde har udgivet. Hovedområderne er produkter, som løser opgaver indenfor jord, græs, hæk, træ og renholdelse. Og opdelingen i Have og Park er tydelig markeret med henholdsvis farverne gul og grøn. I valget af maskiner er der taget højde for et ergonomisk og brugervenligt design med fleksibilitet, styrke og holdbarhed. Samtidig er der lagt vægt på det miljømæssige ansvar bl.a. ved at mindske støj og forurening.

I en af katalogets artikler forlyder det, at havearbejde sagtens kan være en stress-forebyggende aktivitet med det grønne "wellnessrum" lige udenfor terrassedøren. Det handler blot om at få havearbejdet til at være overskueligt og opfatte det som et tilbud om afslapning, i stedet for at se det som en kamp. At blive ven med hakkejernet og hæksaksen inden det hele er gået i jungle, giver glæde og en mulighed for at tømme hovedet for besværlige eller tunge tanker. Motion behøver nemlig ikke kun at være lange løbeture i skoven eller masser af sved i motionsrummet. Der ses også på vigtigheden af at få børnene med i haven samt lære dem om, hvor basisfødevarer som gulerødder, kartofler, porrer, æbler, krydderurter m.m. kommer fra. Tidligere var det almindelig børnelærdom, men i dag, er der mange, som har glemt det.

I forbindelse med det nye katalog køres en landsdækkende kampagne: " Ta' pulsen på dig og din have - med Texas", hvor de lokale forhandlere kan udlevere et gratis pulsur ved køb af et Texas-produkt til en værdi af 500 kroner.

Det nye katalog, som fås hos de landsdækkende forhandlere, kan også ses på: http://www.texas.dk/katalog/.

Billedtekst: Texas´ nye Have og Park katalog er både for private haveejere og professionelle brugere.

Billedtekst: Hovedbudskabet i det nye Have og Park katalog fra Texas er, at det kan være både afstressende og sundt at bruge sin tid på havearbejde.

Faktaboks: Virksomheden Texas A/S blev grundlagt i 1960 og har igennem årene produceret flere serier af de kendte fræsere og fejemaskiner. Udover egenproduktionen har virksomheden, som er 100 % danskejet, desuden leveret en bred vifte af produkter til firmaer såvel som private, herunder blandt andet plænetraktorer og -klippere, brændekløvere, offroadere og scootere. Se mere på: www.texas.dk








false